GURABA İSLAM الإسلام الغرباء

İsa (a.s.)'ın Göğe Yükselişi ve Nuzulü..

Etiketler:
İSA A.S’IN GÖĞE YÜKSELTİLİŞİ VE NUZULÜ
بسم الله الرحمن الرحيم

Meseleleri akıllarıyla halletmeye kalkışanların kabullenemeyip inkar ettiği husus-lardan bir tanesi de,İsa s.a’ın göye yükseltilişi ve nuzulü’dür.

Konu ile alakalı gerek Allah’ın kitabında ve gerekse Nebisi Muhammed s.a.v’in sahih sünnetinde bir çok deliller mevcuttur. Bu delillerin açık ve net mesajına göre Andolsun ve hamdolsun ki İsa a.s göğe yükseltilmiştir,ölmemiştir ve zamanı gelince de inecektir.

Rabbimiz kerim kitabında şöyle buyurmaktadır :


……. وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَـكِن شُبِّهَ لَهُمْ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُواْ فِيهِ لَفِي شَكٍّ مِّنْهُ مَا لَهُم بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلاَّ اتِّبَاعَ الظَّنِّ وَمَا قَتَلُوهُ يَقِيناً {} بَل رَّفَعَهُ اللّهُ إِلَيْهِ ……

” ……. Oysa onu öldürmediler ve asmadılar,fakat onlara öyle gösterildi.Bu konuda ayrılığa düşenler doğrusu şüphe içindedirler.Bu husustaki bilgileri ancak zanna uymaktan ibarettir.Kesinlikle onu öldürmediler,aksine Allah onu kendi katına yükseltti……… ”
NİSA : 157-158

Rabbimiz yine bir Ayeti Celilesinde şöyle buyurmaktadır :

إِذْ قَالَ اللّهُ يَا عِيسَى إِنِّي مُتَوَفِّيكَ وَرَافِعُكَ إِلَيَّ وَمُطَهِّرُكَ مِنَ الَّذِينَ كَفَرُواْ ...

“ Allah dedi ki : ey İsa ! Ben seni öldüreceğim ve kendime yükselteceğim, inkar edenlerden seni tertemiz ayıracağım”
ALİ İMRAN : 55

Yukarıda zikredilen ayet’i celile, Allahu Tealanın ölümü kastedmediğine delildir. Çünkü bununla ölümü kastetseydi,İsa bütün müminler gibi olurdu. Allah mü’minlerin ruhlarını alır ve göğe yükseltir. Böylece bunda bir hususiliğin olmadığı anlaşılmış olacaktır ki, bu sefer İsa’yı özel olarak bu şekilde zikretmesinin bir anlamı olmazdı.

“ İnkar edenlerden seni tertemiz ayıracağım ” sözüde bu şekildedir. Ruhu vucüdundan ayrılmış olsaydı, onun vucüdu da diğer peygamberlerin vucutları gibi yerde olurdu.

Allah’u Tealanın buradaki “ Aksine Allah onu kendi katına yükseltti ” sözü, İsa’nın ruhu ve vücuduyla yükseltildiğini açıklamaktadır.

Bu konuda en önemli ve dikkat edilmesi gereken ifade şudur : “ Oysa onu öldürmediler ve asmadılar, fakat onlara öyle gösterildi.”

Dolayısıyla eğer ölmüş olsaydı ” Öldürmediler ve asmadılar. Bilakis Allah onu kendi katına yükseltti ” sözü söylenmezdi.

Bundan dolayıdırki alimler, “ Seni eceline yetireceğim ” sözünün, “ Ruhunu ve bedenini kabzedeceğim ”, anlamına geldiğini söylemişlerdir.

Ve yine demişlerdir ki ; eceline yetirmek manasındaki “ teveffa ” sözünün ölüm manasına gelmesi için,başka bir karine gerektirir…. Çünkü bundan maksat, uyku ölümü de olabilir….. Mesela Allah’u Teala şöyle buyurur :

اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنفُسَ حِينَ مَوْتِهَا وَالَّتِي لَمْ تَمُتْ فِي مَنَامِهَا فَيُمْسِكُ الَّتِي قَضَى عَلَيْهَا الْمَوْتَ وَيُرْسِلُ الْأُخْرَى إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ

“ Allah, öleceklerin ölümleri anında, ölmeyeceklerin de uykuları esnasında ruh-larını alır. Sonra ölümüne hükmettiğini yanında tutar, ötekilerini de belli bir sü-reye kadar salıverir. Şüphesiz bunda düşünen bir toplum için ibretler vardır. ”

ZÜMER : 42

وَهُوَ الَّذِي يَتَوَفَّاكُم بِاللَّيْلِ … Geceleyin size ölüm – yani uyku – veren O’dur

ENAM : 60

İşte bu ve emsali Ayet’lerde zikri geçen “ teveffa ” kelimesinin uyku manasına olduğu anlatılmıştır.

Hatta Allah resulü s.a.v’in yatarken okuduğu şu duaya dikkat ederseniz ; uykuyu ölüm olarak nitelendiriyor.

أن النبي صلى الله عليه وسلم كان، إذا أخذ مضجعه، قال : " اللهم! باسمك أحيا وباسمك أموت ". وإذا استيقظ قال " الحمد لله الذي أحيانا بعدما أماتنا ، وإليه النشور".

“ …. Bera r.a dan. O şöyle demiştir : Resulullah s.a.v yatağına girdiği zaman : Allah’ım senin adınla dirilir ve senin adınla ölürüm,derdi. Uyandığı zaman ise : Bizleri öldürdükten sonra dirilten Allah’a hamdolsun. Dönüş ancak O’nadır. “

MÜSLİM : 8.C.2711.N

İSA A.S’IN İNECEĞİNİ ANLATAN HADİSLER

Resulullah s.a.v’in sahih hadislerinde bu konu şöyle anlatılıyor :

“ … Resulullah s.a.v şöyle buyurdu : “ Şu on alamet olmadan kıyamet kop-maz……… Meryem oğlu İsa inmeden. “

MÜSLİM : 8.C.2901.N – İBNİ MACE : 4041.N - EBU DAVUD : 5.C.4311.N
” … Ebu Hureyre r.a anlatıyor : " Resûlullah s.a.v buyurdular ki : Nefsim elinde olan Allah’a yemin ederim ki, Meryem oğlu İsa’nın sizin içinize adil bir hakem olarak inmesi, haçı kırması, domuzu öldürmesi, cizyeyi kaldırması, malın hiçbir kimsenin kabul etmeyeceği kadar çoğalıp taşması vaki olacaktır. “

Sonra Ebu Hureyre der ki : " Dilerseniz şu ayeti okuyun. " Kitap ehlinden hiçbir kimse yoktur ki, ölümünden önce onun – yani İsa'nın – hak peygamber oldu-ğuna iman etmesin. Kiyamet gününde ise İsa onlar aleyhine sâhitlik edecektir "

Nisa : 159
BUHARİ : 5.C.2058.2294.S – MÜSLİM : 1.C.155.N – İBNÜ MACE : 10.C.4078.N – TİRMİZİ : 4.C2334.N


“ … Ebu Hureyre r.a dan. Resulullah s.a.v şöyle buyurdular : “ ………….. Nihayet Şam’a geldikleri zaman harp için hazırlık yapmakta ve saflarını düzeltmekte oldukları sırada birden bire namaz için kamet edilir. Ve o sırada Meryem oğlu İsa iner ve Peygamber s.a.v’in sünnetini alıp ona tabi olmak için Müslüman cemaatin yanına gelir……. “
MÜSLİM : 8.C.2897.N

“ … Ebu Hureyre r.a dan. Resulullah s.a.v şöyle buyurdular : Benimle İsa arasında peygamber yoktur. O gerçekten inecektir ……… “
EBU DAVUD : 5.C.4324.N

Yine sahih bir hadiste şöyle buyurduğu sabit olmuştur : ” İsa, Şam’ın doğusunda beyaz minareye inecek ve Deccal’i öldürecektir.” TİRMİZİ : 4.C2341.N
“ … İbni Abbâs r.a dan sahîh senedle gelen bir rivâyet de Nebî s.a.v : " O, şüphesiz ki Kıyâmet'in kopuşu için elbette bir ilim’dir. – alemetdir - " ZUHRUF : 61 Ayeti hakkında şöyle buyurdu : " Bu, Meryem oğlu Îsâ'nın, Kıyâmet'in kopuşundan önce inişidir."
İbni Hibbân'ın Sâhih'inde, Mısda' yoluyla

İbni Kesir r.h tefsirinde şunu der : Mücahid der ki : Kıyamet gününden önce Meryemoğlu İsa’nın çıkışı, kıyamet için bir alamettir. Ebu Hureyre, İbni Abbas, Ebu’l Aliye, Ebu Malik, İkrime, Hasan, Katade, Dahhak ve başkalarından da bu şekilde rivayet edilmiştir.
İbni Kesir : 13.c.7163.s

“ … Câbir r.a dan : Resûlullah s.a.v buyurdular ki : Ümmetimden bir grup, hak için muzaffer sekilde mücadeleye Kıyamet gününe kadar devam edecektir. O zaman İsa İbnu Meryem de iner. Bu müslümanların reisi : " Gel bize namaz kıldır ! " der. Fakat İsa aleyhisselam : " Hayır ! “ der, Allah'ın bu ümmete bir ikramı olarak siz birbirinize emirsiniz. “
Müslim : 1.c.156.N
“ … Resulullah s.a.v buyurdu ki : Nebîler kardeştirler. Dinleri de birdir. Şüphesiz, ben, Meryem oğlu Îsâ'ya, insanların - dostluk ve yakınlık bakımından - en evlâ olanıyım. Çünkü benim ile O'nun arasında hiçbir nebî yoktur. Şübhesiz ki O, inecektir. O'nu gördüğünüzde O'nu tanıyınız. Üstünde, beyaz ve kırmızı ortası hafif sarı renkte, iki elbise var. Su değmese de, sanki başı ıslak, su damlaları akıtıyor. Haç'ı kıracak. Domuzu öldürecek. Cizye'yi kaldıracak. İnsanları İslâm'a çağıracak. O'nun zamanında, İslâm'ın dışındaki milletleri helâk edecek. Zamanında, Deccâli öldürecek. Sonra, yeryüzünde emniyet vâkı' olacak. Tâ ki, aslanlar develerle, kaplanlar sığırlarla, kurtlar da koyunlarla güdülecek. Çocuklar, yılanlarla oynayacak, ama yılanlar onlara zarar vermeyecek. Kırk sene kalacak. Sonra da ölecek, Müslümanlar cenazesini kılacak ve onu defnedecekler.

Ahmed, Ebû Dâvûd, İbni Cerîr, İbni Hıbbân Sahih’inde, Ebû Hureyre'den. Hâkim, " sahih’dir " dedi. Zehebî, bu hükmü kabul etti. İbni Hacer de, bu rivayetin sahih olduğunu söyledi.


“ … Resulullah s.a.v buyurdular ki : Vallahi, kırk yalancı - peygamber - çıkmadıkça Kıyâmet kopmayacaktır. Onların sonuncusu, şaşı Deccâl'dır. O çıktığında, Allah olduğunu iddia edecektir. Kim, ona îmân eder, onu tasdik eder ve ona uyarsa, o kimseye geçmiş amellerinden hiçbir sâlih amel fayda vermeyecektir. Kim de onu inkâr eder ve yalanlarsa, hiç bir – kötü – ameliyle cezalandırılmayacaktır. O, Kâ'be ve Beyt-i Makdis dışında, yeryüzünün her yerine hâkim olacaktır. İnsanları, Beyt-i Makdis'e sürecek, orayı şiddetli bir şekilde kuşatacaktır. İşte o zaman Meryem oğlu Îsâ içlerine gelecek… “


Ahmed, Saîd b. Mensûr, İbni Huzeyme, İbni Cerîr, Tahâvî, Bezzâr, Taberânî, Hâkim ve Beyhekî Semure'den. Hâkim, bu rivayetin Buharî ve Müslim'in şartlarına göre, sahih bir rivayet olduğunu söyledi. Zehebî de ona muvafakat etti.


Bu konuda şunu da unutmamak gerekir ki ; Ruhu cesedinden ayrılmış olan bir kimsenin cesedi gökten inmez, ancak dirildiğinde kabrinden kalkar.



TACUDDİN EL - BAYBURDİ
0 yorum:

Yorum Gönder

Guraba Kitaplık..

Guraba Kitaplık..
tavsiye kitap..

Guraba Arşiv..


GURABA YAYINEVİ..

GURABA YAYINEVİ..
Selefin fehmi ile ehli sünnetin eşsiz kitaplarını bulabileceğiniz yayınevi..

Bu Blogda Ara

Popüler Yayınlar

Guraba Resim..

Guraba Resim..

Guraba - Ayet

Şüphesiz Allah mü'minlerden canlarını ve mallarını -onlara cenneti vermek karşılığında- satın almıştır.Onlar Allah yolunda savaşır, öldürür ve öldürülürler.Tevrat'ta, İncil'de ve Kur'an'da yerine getirmeyi taahhüt ettiği hak bir vaaddir.Allah'dan daha çok ahdini kim yerine getirebilir ki?O halde yapmış olduğunuz bu alış verişe sevinin.En büyük kurtuluş işte budur! (Tevbe/111)

Guraba - Hadis

Ebû Hureyre radıyallahu anh şöyle anlatır;

Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: '' Allah, iki kişiye güler.Bunlardan biri diğerini öldürür ve ikiside cennete girer.Biri, Allah yolunda savaşarak şehit olur sonra Allah katilinin tevbesini kabul eder de müslüman olur ve Allah yolunda çarpışarak o da şehit düşer.''(Buhârî, cihad 2826-Muslim, imare 1890-Nesâî, cihad 3165-İbn Mâce, mukaddime 191-Ahmed, müsned 7282)