GURABA İSLAM الإسلام الغرباء

Suret ve Resmin Hükmü..

Etiketler:
S U R E T V E R E S M İ N H Ü K M Ü


1- “ … Müminlerin anası Aişe radıyallahu anha şöyle haber vermiştir : Kendisi üstünde bir takım resimler bulunan küçük bir yastık, bir şilte satın almıştı. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem bunu görünce kapının önünde dikeldi de içeriye girmedi. Aişe radıyallahu anha dedi ki : bu sırada ben onun yüzündeki istemezliği sezip tanıdım ve : Ya Rasulallah Ben Allah’a ve Rasulüne tevbe ederim. Ben ne günahı işledim ki ? Dedim. Rasulullah : “ Şu yastığın hali nedir ? ” buyurdu. Ben: Ben onu sen üzerine oturasın ve yaslanasın diye, senin için satın aldım, dedim. Rasulullah : “ Bu suretlerin sahipleri kıyamet gününde muhakkak azab edilirler ” ve yine Rasulullah : “İçinde suretler bulunan eve melekler girmez ” buyurdu.”



Buhari : 1946-1947-3038-3039-5959-5962-5963 – Müslim : 96



2 – “ … Aişe r.a’dan : Aişe kendisine ait bir masa veya raf üzerine, üstünde canlı hayvan resimleri bulunan bir perde edinmişti. Nebi s.a.v onu söküp yırttı. Aişe de bu yırtık perdeden iki küçük topan yastık yaptı. Bu iki yastık evde bulunurdu da Nebi s.a.v bunların üzerine oturur idi.

Buhari : 2296 – Müslim : 91-92-93-95



3 – “ … Aişe r.a şöyle dedi : Bizim, kendisinde kuş şekli bulunan bir perdemiz vardı. İçeriye giren kimse onu karşılardı. Bir gün Rasulullah s.a.v bana : “ Bunu çevir. Çünkü her girişimde bunu görüyor ve dünyayı hatırlıyorum ” buyurdu. Yine Aişe : Bizim bir kadifemiz vardı ki, biz onun alemi ipektir derdik. İşte biz onu giyiniyorduk, demiştir. “



Müslim : 88 – Nesei : 5318



4 – “ … Aişe r.a şöyle dedi : Rasulullah s.a.v bir seferden geldi. Ben de kapının üzerine, kendisinde kanatlı at şekilleri bulunan bir örtü ile perdelemiştim. Rasulullah s.a.v çıkarmamı emretti ben de çıkardım. “

Müslim : 90-94 – Nesei : 5317



5 – “ … Sufyan İbn Uyeyne tahdis edip şöyle dedi : Ben Abdullah İbnu’l-Kasım’dan işittim. O günlerde Medine de ondan daha faziletli kimse yoktu. O şöyle dedi : Ben babam el-Kasım ibn Muhammed İbn Bekr’den işittim şöyle dedi : Ben Aişe radıyallahu anha’dan işittim şöyle diyordu : Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem bir seferden geldi. Ben de kendisine bir takım timsaller bulunan bir perdemi bana ait olan bir raf üzerine örtmüştüm. Rasulullah onu görünce yerinden çıkarıp yırttı ve : “ Kıyamet gününde insanların en şiddetli azablıları, Allah'ın yarat-masına benzetmeye çalışan kimselerdir ” buyurdu.



Aişe : Müteakiben biz o perdeyi bir yastık yahut iki yastık yaptık, demiştir.



Müslim : 2109/98 – Buhari : 5957-5958 – Nesei : 5320-5321-5322-5328



6 – “ … Ebu Talha el-Ensari radıyallahu anh : Ben Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'den işittim : " Melekler içinde köpek ve timsaller bulunan eve girmezler " buyurdu, dedi.

Ravi Zeyd ibn Halid dedi ki: bunun üzerine Aişe'ye geldim ve : Bu zat bana Nebi sallallahu aleyhi ve sellem’in " Melekler içinde köpek ve timsaller bulunan eve girmezler " buyurduğunu haber veriyor. Sen Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’den bunu zikrettiğini işittin mi ? diye sordum. Aişe dedi ki : " Hayır ben bunu işitmedim, lakin size Nebi'nin yaptığını gördüğüm şeyi size tahdis edeceğim : Ben Nebi'nin bir gazaya çıktığını gördüm. O sırada ben kenarı saçaklı bir yatak örtüsü almış ve bunu kapı üzerine asmıştım. Nebi dönüp geldiğinde bu perdeyi kapıda gördü. Ben Nebi'nin yüzündeki hoşnutsuzluğu hissetmiştim. Nebi perdeyi çekti hatta onu yırttı ve kopardı da : şüphesiz ki Allah bizlere, duvarın taşını ve toprağını böyle suretli kumaşla örtmemizi emret-medi " buyurdu.



Aişe : Müteakiben biz örtüyü parçaladık da ondan iki yastık yaptık, bu iki yastığın içine hurma yaprakları doldurdum. Nebi benim bu işimi bana karşı ayıplamadı demişti.

Müslim : 2107/87 - Ebu Davud : 4153



7 – “ … Bize Amr İbnu’l-Haris haber verdi, ona da Bukeyr İbnu’l-Eşecc tahdis etmiştir. Ona da Busr İbn Said tahdis etmiştir. Ona da Zeyd İbnu’l-Halid el-Cuheni radıyallahu anhu tahdis etmiştir. Busr ibn Said’in beraberinde, Nebi’nin zevcesi Meymune’nin himayesinde bulunmuş olan Ubeydullah el-Havlani bulunuyordu. Ravi dedi ki : işte bu ikisine Zeyd ibn Halid tahdis etti. Ona da Ebu Talha şöyle tahdis etti : Nebi sallallahu aleyhi ve sellem : “ Melekler içinde suret bulunan eve girmezler ” buyurdu.

Sahabe ravi Busr dedi ki : Bu hadisi bana rivayet ettikten bir zaman sonra Zeyd İbn Halid hastalandı. Biz de ona ziyarete gittik. Eve girdiğimizde içeride, üzerinde bir takım suretler bulunan bir perde ile karşılaştık. Ben orada bulunan Ubeydullah el-Havlani’ye : Bu Zeyd İbn Halid bize Nebi’den tasvirler hakkındaki hadisi tahdis etmedi mi ? Şimdi bu evindeki resimli perde ne oluyor ? dedim. Ubeydullah bana : Zeyd İbn Halid bu hadisi bize Ebu Talha’dan naklederken, sonunda “ İlla rakmen fi sevbin - Elbisedeki nakış ve resim müstesnadır ” demiştir ; sen onu işitmedin mi ? dedi. Ben : Hayır işitmedim, dedim. O da : Fakat sen muhakkak o hadisi işittin, o bunu muhakkak zikretmiştir, dedi. “



Tirmizi: 2955 - Müslim: 85-86 - Buhari: 3039-3040-5960 - Ebu Davud: 4155 - Nesei : 5315



8 – “ … Ubeydullah bin Abdullah bin Utbe'den rivayet edilmiştir : Ubeydullah, rahatsızlığı sebebiyle ziyaret için Ebu Talha el-Ensari'nin yanına girdi ve Sehl bin Huneyf'i de onun yanında buldu. Ubeydullah diyor ki : " Ebu Talha altındaki yatak çarşafını çıkarması için birini çağırdı. Bunun üzerine Sehl : " Onu neden çıkarıyorsun ? " dedi. " Çünkü üzerinde resimler var ve Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in resim hakkında buyurduğu senin malumundur." dedi. Sehl : " Rasuli Ekrem ancak kumaş üzerindeki nakış olan resim müstesnadır ! Buyurmadı mı ? dedi. Ebu Talha " evet " dedi; " Fakat bu gönlüm için daha hoştur."



Tirmizi : 1803 – Nesei : 5314



9 - “ … Bize Mamer İbn Raşid, ez-Zuhri'den ; oda Ubeydullah ibn Abdillah' tan haber verdi ki ; o da İbn Abbas'tan şöyle derken işitmiştir : Ben Ebu Talha'dan işittim şeyle diyordu : ben Rasulullah s.a.v’den işittim : " İçinde köpekler bulunan eve melekler girmez, içinde timsallere ait suret bulunan eve de " buyurdu.



Buhari : 3039 – Müslim : 2106 / 83-84 - Tirmizi: 2956



10 - “ … Ebu Talha Zeyd ibn Sehl el-Ensari radıyallahu anhu şöyle demiştir : Nebi sallallahu aleyhi ve selem : " İçinde köpek ve tasvirler bulunan bir eve melekler girmez " buyurdu.”



Buhari : 5954 – Tirmizi : 2955-56 - İbn Mace : 3649-50



11 - “ … Bana Amr İbnu'l Haris, Salim'den; o da babası Abdullah İbn Ömer'den tahdis etti o şöyle demiştir : Cibril aleyhis selam Nebi'nin yanına inmeyi vadetmişti inmedi, Nebi sebebini sordu Cibrile o : Biz melekler içinde suret ve köpek bulunan eve girmeyiz, dedi.



Buhari : 3040-5960



12 – “ … Bukeyr ibn Abdillah, İbn Abbas'ın hizmetçisi Kureyb'den tahdis etti, İbn Abbas radıyallahu anhu şöyle demiştir : Nebi sallallahu aleyhi ve sellem Mekke günü Beyte yani Kabe'ye girdi ve Kabe'nin içinde İbrahim ile Meryem'in resimlerini buldu da : Dikkat edin ! Bu Kureyş'e ne oluyor ? Muhakkak ki onlar, içinde suret bulunan bir eve meleklein girmeyeceğini işitmişlerdir. Şu İbrahim ( elinde fal oklarıyla ) suretlendirilmiş ! İbrahim'in bunlarla kısmet araması nasıl olur ! buyurdu. “

Buhari : 3145



13 – “ … Said İbn Ebil Hakem şöyle dedi : Ben İbn Abbas'ın yanında idim. Ona bir kimse geldi ve: Ya İbn Abbas! Ben öyle bir insanım ki benim maişetim ancak elimin sanatından ibarettir. Ben şu resimleri yaparım, dedi. İbn Abbas : " Ben sana başka bir şey değil Rasulullah'tan işittiğim bir hadisi söyleyeceğim : Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyordu : her kim bir suret yaparsa şüphesiz Allah o kimseyi yaptığı surete can üfleyinceye kadar azab edecektir. Halbuki sureti resmeden o kişi, yaptığı surete ebediyyen ruh üfleyip can veremeyecektir." İbn Abbas'ın bu cevabı üzerine o ressam kişi şiddetli bir hışıltı ile har har soludu, benzi sarardı, İbn Abbas ona acıyarak : " Vah sana yazıklar oldu. Sanatını muhakkak işlemek zaruretinde isen sana şu ağaç ve kendisinde ruh olmayan her şeyi tasvir etmeni tavsiye ederim," dedi. “



Buhari : 5964-2060-61 - Müslim : 2110/99-100 - Nesei : 5323-24-25 – Tirmizi : 1804



14 – “ … Müslim ibn Subayh şöyle dedi : Biz Mesruk'la beraber Yesar ibn Numeyr'in evinde idik. Mesruk evin sofrasında bir takım timsaller gördü de : Ben Abdullah ibn Mesud'dan işittim şöyle dedi : " Ben Nebi sallallahu aleyhi ve sellem'den işittim : Şüphesiz kıyamet gününde Allah katında insanların en şiddetli azablıları suret yapanlardır, buyuruyordu." dedi.

Buhari : 5955 – Nesei : 5329

DERLEYEN
TACUDDİN EL- BAYBURDİ
0 yorum:

Yorum Gönder


GURABA YAYINEVİ..

GURABA YAYINEVİ..
Selefin fehmi ile ehli sünnetin eşsiz kitaplarını bulabileceğiniz yayınevi..

Bu Blogda Ara

Popüler Yayınlar

Guraba Resim..

Guraba Resim..

Guraba - Ayet

Şüphesiz Allah mü'minlerden canlarını ve mallarını -onlara cenneti vermek karşılığında- satın almıştır.Onlar Allah yolunda savaşır, öldürür ve öldürülürler.Tevrat'ta, İncil'de ve Kur'an'da yerine getirmeyi taahhüt ettiği hak bir vaaddir.Allah'dan daha çok ahdini kim yerine getirebilir ki?O halde yapmış olduğunuz bu alış verişe sevinin.En büyük kurtuluş işte budur! (Tevbe/111)

Guraba - Hadis

Ebû Hureyre radıyallahu anh şöyle anlatır;

Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: '' Allah, iki kişiye güler.Bunlardan biri diğerini öldürür ve ikiside cennete girer.Biri, Allah yolunda savaşarak şehit olur sonra Allah katilinin tevbesini kabul eder de müslüman olur ve Allah yolunda çarpışarak o da şehit düşer.''(Buhârî, cihad 2826-Muslim, imare 1890-Nesâî, cihad 3165-İbn Mâce, mukaddime 191-Ahmed, müsned 7282)